Τη συζήτηση του κ. Χρυσοχοϊδη με τα στελέχη της τρόικας απασχόλησε η επικείμενη προκήρυξη του διαγωνισμού για την αποκρατικοποίηση της Εγνατίας Οδού.
Τη δυσαρέσκεια των στελεχών της τρόικας για τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται στους διαγωνισμούς αποκρατικοποίησης εταιρειών που υπάγονται στην αρμοδιότητα του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων εισέπραξε ο Μιχάλης Χρυσοχοϊδης κατά τη χθεσινή συνάντηση.
Στο επίκεντρο βρέθηκε και η εξυγίανση των ΔΕΚΟ των συγκοινωνιών, χωρίς να τεθεί θέμα απολύσεων προσωπικού ενώ αναφορά έγινε και στον διαγωνισμό αποκρατικοποίησης της Εγνατίας Οδού που θα ξεκινήσει πολύ σύντομα.
Με υπουργική απόφαση προβλέπεται η έναρξη λειτουργίας σταθμών διοδίων σε κάθετους στην Εγνατία Οδό άξονες στους οποίους, έως τώρα δεν υπάρχουν διόδια.
Υπενθυμίζεται ότι με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Υποδομών, που δημοσιεύθηκε στις 10/4/ 2014 οριστικοποιήθηκε η χρήση αναλογικού συστήματος διοδίων με ηλεκτρονικό σύστημα μέτρησης. Σημαντικό στοιχείο που προκύπτει από την ΚΥΑ, είναι η έναρξη λειτουργίας σταθμών διοδίων και σε καθέτους της Εγνατίας Οδού και ειδικότερα για τους: Σιάτιστα- Καστοριά- Κρυσταλλοπηγή, Θεσσαλονίκη- Σέρρες- Προμαχώνας και Χαλάστρα – Εύζωνοι.
Το σύστημα χιλιομετροχρέωσης πρέπει να έχει ολοκληρωθεί και να λειτουργεί σε όλο τον βασικό άξονα της Εγνατίας Οδού (Ηγουμενίτσα-Θεσσαλονίκη-Κήποι Έβρου) και στους 3 παραπάνω κάθετους άξονες μέχρι την 1-1-2017. Ερώτημα παραμένει αν αργότερα επεκταθεί και σε άλλους κάθετους άξονες που είτε κατασκευάζονται είτε είναι σε φάση σχεδιασμού.
το σκεπτικό της απόφασης:
«Αποφασίζουμε την υποχρέωση εγκατάστασης ολοκληρωμένου αναλογικού συστήματος διοδίων στην Εγνατία Οδό και στους καθέτους αυτής άξονες:
α.Α/Κ Σιάτιστας έως το Μεθοριακό Σταθμό Κρυσταλλοπηγής
β. Α/Κ Λαγκαδά/Σερρών έως το Μεθοριακό Σταθμό Προμαχώνα
γ.Α/Κ Χαλάστρας έως τον Μεθοριακό Σταθμό Ευζώνων
ώστε να εξασφαλίζεται η χρέωση των χρηστών ανάλογα με τη διανυόμενη απόσταση. Μετά τη σύναψη της σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, το Ελληνικό Δημόσιο από 1ης Ιανουαρίου 2017, στην περίπτωση που λάβει χώρα παράνομη μη καταβολή διοδίου τέλους, θα στρέφεται κατά του χρήστη που παράνομα δεν καταβάλει το διόδιο και θα αποδίδει μετά την είσπραξη του σχετικού προστίμου το αντίτιμο του παρανόμως μη καταβληθέντος διοδίου στον παραχωρησιούχο.
Μέχρι τη θέση σε λειτουργία του παραπάνω συστήματος, η καταβολή διοδίων τελών σε υφιστάμενους, κατά την έκδοση της παρούσας, σταθμούς διοδίων θα γίνεται με βάση το ισχύον σύστημα χρέωσης».
Η εγκατάσταση ηλεκτρονικών διοδίων, συνεπάγεται μεγαλύτερη δαπάνη εκκίνησης κι” έχει διαφορετικό κόστος παρακολούθησης της λειτουργίας. Ωστόσο, από τεχνολογικής πλευράς αποτελεί το πλέον σύγχρονο σύστημα αλλά και το πλέον «δίκαιο» για το χρήστη, που πληρώνει διόδια ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύει.
Για την Εγνατία Οδό, που το 80% των μετακινήσεων είναι τοπικού χαρακτήρα, η λειτουργία αναλογικών σταθμών διοδίων, συνεπάγεται για τους χρήστες χαμηλότερο κόστος, δίχως αυτό να σημαίνει αναγκαστικά, ότι τα έσοδα θα είναι μικρότερα για τον παραχωρησιούχο, αφού οι χρήστες θα έχουν κίνητρο να κινούνται στον αυτοκινητόδρομο.
Η χρέωση δεν θα γίνεται μέσα στον αυτοκινητόδρομο αλλά όταν το όχημα εξέρχεται από αυτόν και η χρέωση θα είναι ανάλογη των χιλιομέτρων που διήνυσε μέσα στον αυτοκινητόδρομο.
Με το σύστημα αυτό, ο χρήστης της Εγνατίας Οδού δεν θα αναγκάζεται σε πυκνές στάσεις για πληρωμές διοδίων ανά 50-60 χλμ όπως συμβαίνει στον αυτοκινητόδρομο Θεσσαλονίκη-Αθήνα.
Εξάλλου η αναλογική χρέωση ανάλογα με την διανυόμενη απόσταση θα πρέπει να εφαρμοστεί υποχρεωτικά και στους υπόλοιπους οδικούς άξονες από το τέλος του 2015, όπως προβλέπουν οι συμβάσεις παραχώρησης που έχει υπογράψει το δημόσιο με τους παραχωρησιούχους.
Διόδια με το… χιλιόμετρο στον οδικό άξονα Θεσσαλονίκη- Σέρρες- Προμαχώνας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου