Η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Σερρών ( ΕΠΚΑΣ ) όπως πάντα  εφιστά την προσοχή των καταναλωτών στον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιούν τις αγορές τους και τους ενημερώνει για τις πιθανές παγίδες των εκπτώσεων

Η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Σερρών ( ΕΠΚΑΣ ) όπως πάντα εφιστά την προσοχή των καταναλωτών στον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιούν τις αγορές τους και τους ενημερώνει για τις πιθανές παγίδες των εκπτώσεων

Την Δευτέρα 13 Ιανουαρίου 2014, ξεκινούν επισήμως οι  πρώτες  χειμερινές εκπτώσεις. Eπειδή η δραματική μείωση του πραγματικού εισοδήματος και των συντάξεων, καθώς και η αύξηση της ανεργίας και οι  υψηλές τιμές του πετρελαίου θέρμανσης  και της ΔΕΗ, αλλάζουν  τις προτεραιότητες της καθημερινότητας, οι χειμερινές εκπτώσεις  αναμένονται από τους περισσότερους καταναλωτές με ιδιαίτερη ανυπομονησία.

Σημαντικό είναι κατά τις αγορές μας στην περίοδο αυτή να λαμβάνουμε υπόψη ότι Εκπτώσεις στις τιμές δεν σημαίνει και εκπτώσεις στην ποιότητα και κυρίως στην ασφάλεια και αυτό πρέπει να είναι ξεκάθαρο.

 Οι καταναλωτές θα πρέπει να κάνουν σωστή έρευνα αγοράς και βέβαια να προγραμματίζουν απαραίτητα τις αγορές τους με γνώμονα τις οικονομικές τους δυνατότητες, τις ανάγκες και τις επιθυμίες του καθενός ή της καθεμιάς.

Η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Σερρών ( ΕΠΚΑΣ ) όπως πάντα  εφιστά την προσοχή των καταναλωτών στον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιούν τις αγορές τους και τους ενημερώνει για τις πιθανές παγίδες των εκπτώσεων:

  • Αποφεύγουμε να ψωνίσουμε με τη λογική του φθηνού προϊόντος μόνο, αλλά με γνώμονα την ποιότητα ψάχνουμε για τις καλύτερες τιμές. Δεν ξεχνούμε ότι οι τιμές είναι ελεύθερες και δεν υπάρχει αγορανομικός έλεγχος. 
  • Προσοχή στα υψηλά ποσοστά έκπτωσης που αναγράφονται στις βιτρίνες με μεγάλους αριθμούς! Ενώ θα έπρεπε να ισχύουν για όλα τα προϊόντα του καταστήματος, σε πολλές περιπτώσεις αφορούν ορισμένα είδη που χρησιμοποιούνται σαν κράχτες. Να θυμόμαστε ότι η ένδειξη "έως " με μικρά γράμματα και η έκπτωση με τεράστιους αριθμούς θεωρείται παραπλανητική διαφήμιση.
  • Κάθε είδος πρέπει να έχει δύο τιμές, την τιμή  που ίσχυε πριν τις εκπτώσεις και αυτή  που προκύπτει μετά την έκπτωση. Δεν αναγράφονται μόνο αν υπάρχει πινακίδα, σε ορατά, από τους καταναλωτές, σημεία του καταστήματος και των βιτρινών, που θα αναγράφει το ποσοστό των εκπτώσεων, που παρέχεται, στις τιμές πώλησης κάθε είδους, ή ομάδας ειδών, ή όλων των ειδών του καταστήματος.
  • Αν αγοράσετε ελαττωματικά προϊόντα, να τα επιστρέψετε αμέσως και να πάρετε πίσω τα λεφτά σας ή να τα αντικαταστήσετε με άλλα, εφόσον το επιθυμείτε. Ο έμπορος μπορεί να αρνηθεί αλλαγή ελαττωματικών ειδών , μόνο εάν το προϊόν είναι σε τιμή προσφοράς λόγω των συγκεκριμένων ελαττωμάτων και εφόσον έχει ενημερώσει σχετικά τον καταναλωτή πριν την αγορά με ανάλογη πινακίδα.
  • Θα ήταν πολύ χρήσιμο, εάν, πριν τις εκπτώσεις, έχουμε επισκεφθεί την αγορά, για να δούμε τις τιμές, πριν την έκπτωση, όπου αυτό είναι δυνατό και να επισημάνουμε τα είδη, που ενδιαφερόμαστε να αγοράσουμε. Έτσι, θα έχουμε τη δυνατότητα σύγκρισης των τιμών, πριν και μετά την έκπτωση καθώς και τη βεβαιότητα ότι το ποσό που αναγράφεται, ως τιμή, πριν την  έκπτωση, είναι πραγματικό.
  • Απαιτούμε αποδείξεις πληρωμής για κάθε αγορά μας. Μην ξεχνάμε ότι η απόδειξη είναι απαραίτητη, αν παρουσιαστεί οποιοδήποτε πρόβλημα στο προϊόν που αγοράσαμε ,μειώνει τον φόρο εισοδήματος μας και επιπλέον ο επιχειρηματίας αποδίδει τον  ΦΠΑ , που του καταβάλουμε, στο κράτος .
  • Δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση μεταξύ εκπτώσεων και προσφορών. Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της σαιζόν, ενώ οι προσφορές αφορούν σε είδη παλαιότερης εποχής και συνήθως έχουν μεγάλα ποσοστά έκπτωσης.
  • Η ριζική αλλαγή της βιτρίνας  λίγο πριν την έναρξη των εκπτώσεων θεωρείται ύποπτη, γιατί ο καταναλωτής δεν μπορεί να κάνει σύγκριση τιμών και προϊόντων.
  • Να αγοράζουμε, χωρίς χρονική πίεση, γιατί κερδισμένος καταναλωτής είναι αυτός που η αγοραστική του συμπεριφορά  είναι ορθολογιστική και κάνει την πλέον σωστή επιλογή, σύμφωνα με ό,τι «χρειάζεται» και όχι με ό,τι «θέλει».
  • Οι εκπτώσεις θα διαρκέσουν για 45 μέρες, συνεπώς δεν ''βιαζόμαστε''... απεναντίας, χρειάζεται μεγάλη προσοχή, πριν επιλέξουμε τα απαραίτητα είδη για το νοικοκυριό.
  • Πρέπει να ελέγχουμε την ποιότητα και την προέλευση του είδους, που αγοράζουμε. Ο πωλητής οφείλει να παρέχει κάθε πληροφορία, σχετική με το προϊόν, που επιθυμούμε να αγοράσουμε.
  • Από όπου και αν ψωνίζετε, έχετε πολλούς λόγους να προτιμάτε προϊόντα που στη χώρα μας    

Για να αποφευχθούν  παρατυπίες  την περίοδο των εκπτώσεων, ζητούμε από τις υπηρεσίες της  Περιφερειακής Ενότητας Σερρών  και των Δήμων να εποπτεύουν την αγορά.

Επίσης  περιμένουμε  ότι ο  Εμπορικός  Κόσμος  θα συμβάλλει από την πλευρά του σ' αυτή την δύσκολη περίοδο με την υλοποίηση ικανοποιητικών εκπτώσεων  .

Τέλος, αν παρόλα αυτά διαπιστώσετε ότι οι εκπτώσεις είναι πλασματικές, παραπλανητικές ή ανακριβείς ως προς το ποσοστό τους ή ως προς την ποσότητα των προσφερομένων με έκπτωση προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση  έχετε τη δυνατότητα να το απευθυνθείτε στην ΕΠΚΑΣ στο τηλέφωνο 2321022518  ( καθημερινά από